Waarden GroenLinks

Eerlijk delen, zorg voor de kwetsbaren en respect voor elkaar in de samenleving. Goed voor moeder aarde, dus een waardevolle nalatenschap voor onze kinderen. Democratisch en open voor de discussie. Daar staan wij voor.

Welke enthousiaste mensen voelen zich aangesproken om zich kandidaat te stellen? Laat onze kandidatenlijst een doorsnee van onze bevolking zijn. Jong oud, vrouw, man, hoog of lager opgeleid, afkomst, kortom divers.

IMG_8279-FINAL-alleen-groen.png
Klimaatstaking regio

Krachten Bundelen met het Westfries GroenLinks Netwerk

Ook in West-Friesland zijn onwijs veel getalenteerde GroenLinksers actief. Ze zijn wethouder, hoogheemraad, raadslid of commissielid. Door het netwerk willen we onze krachten bundelen.
Iedere gemeente in West-Friesland heeft met dezelfde actuele thema’s te maken. Of het nu om woningbouw,  jeugdzorg, opvang vluchtelingen, cultuur, water, natuur en duurzame energie opwek gaat, het houdt ons allen dagelijks bezig. Door dit professionele netwerk kunnen we ieder op onze eigen bestuur- en/of raadstafel voor West-Friesland de goede integrale keuzes maken.

Het netwerk start een jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dit met als doel regionaal talent te scouten voor de kandidatenlijsten, de werving en selectie door ervaringsdeskundigen uit te laten voeren en een gezamenlijke campagne te starten.

Informatie en aanmelden

Ook niet leden kunnen zich aanmelden als kandidaat. Dat betekent dat je de waarden en visie van GroenLinks onderschrijft. Potentiële kandidaten dienen bereid te zijn lid te worden van GroenLinks als zij dat nog niet zijn.

Ben jij al lid van GroenLinks en/of ken jij mensen in jouw omgeving waarvan jij denkt dat ze interesse hebben? Stuur dit bericht aan hen door. Wij maken graag kennis met ze.

Voor vragen of meer informatie over onze afdeling kun je contact opnemen met onze voorzitter Gilles Beydals tel. 0652468874 of groenlinks@beydals.eu

Groepsfoto GroenLinks Medemblik

Je kunt je ook direct als kandidaat aanmelden via het volgende emailadres: glwestfriesland@gmail.com. Na aanmelding wordt je uitgenodigd voor een gesprek met onze regionale kandidatencommissie. De sluitingsdatum wordt nader bekend gemaakt.

Kennismaken?

Als je geïnteresseerd bent kun je komende tijd ook kennismaken met onze huidige fractie. Die bestaat momenteel uit Ria Manshanden, George van Keulen en Bart Huisman. Ria is op dit moment het enige raadslid. George en Bart zijn commissieleden. Ria heeft aangegeven dat zij na 16 jaar politiek actief geweest te zijn wil stoppen. Ria is 16 jaar geleden gestart in de Raad van Andijk en d.m.v. fusies in de raad van Medemblik terecht gekomen. Bij deze willen wij Ria van harte bedanken voor al haar inzet en uren die zij, met veel liefde, kracht en toewijding aan de partij heeft besteed.

Wij kijken er naar uit om met een vernieuwde fractie de komende raadsperiode aan het werk te gaan voor onze inwoners. Wij hopen bij dit werk nog lang gebruik te kunnen maken van kennis, kunde en politieke ervaring die Ria in de afgelopen 16 jaar heeft opgebouwd.

flyeren

Help mee met de campagne!

Geen politieke ambities? Maar wel zin om ons te helpen in de campagne? Meld je dan aan als vrijwilliger via groenlinks.nl/doe-mee

kandidaten-advertentie
Advertentie